PDA

Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Windows Vista und HW


up¦²
2005-09-07, 12:07:32
Vista's requirements in summary

"In a 32 bit environment, half a gig of RAM is heaps. It's going to fly. For 64 bit you're going to want 2 gigs of DDR3 RAM.

"If you move from 32 to 64 bit, you basically need to at least double your memory. 2 gigs in 64 bit is the equivalent of a gig of RAM on a 32bit machine. That's because you're dealing with chunks that are twice the size… if you try to make do with what you've got you'll see less performance. But RAM is now so cheap, it's hardly an issue.

"In terms of disks, you're really going to want S-ATA 2hard drives with NCQ capability because it gives the OS the ability to get on with stuff while disk tasks complete. All the tier 1 and tier 2 vendors can provide this capability today.

"Thirdly, the graphics card and system bus is essential. PCI x16 is going to be very important. Any of today's 3D GPUs will be fine… we're not waiting for some mystical monster that may or may not come out. But they need to have 128MB of RAM on it. If they've only got 64 don't panic.

"We acknowledge that many corporate notebooks have fairly low-end integrated graphics chips. They're not exactly high performance graphics systems. For those users, we will provide a classic UI that looks like XP, and then we will have Aero that will start to make use of the GPU, and then there's Aero Glass that will demand the higher level.

"We are talking a year out here, so I have no doubt the vendors will address this in that period of time.”

http://www.apcstart.com/teched/pivot/entry.php?id=6

Um es auf den Punkt zu bringen: Wahnsinn²! :tongue:

Gast
2005-09-07, 12:41:13
http://www.apcstart.com/teched/pivot/entry.php?id=6

Um es auf den Punkt zu bringen: Wahnsinn²! :tongue:Das ganze kommt ja auch erst Ende des nächsten Jahres raus. Bis dato sind 2 GB und 256 MB Grakas genauso erschwinglich wie SATA2-HDDs. Der Rest muss mit Einbußen leben. Das war bei Windows XP auch nicht anders. Wer 256 MB oder sogar nur 128 MB und einen alten P3 500 MHz hatte, musste eben etwas geduldiger sein...

Bubba2k3
2005-09-07, 15:13:40
Ich sehe das etwas gelassener.
Bei Infos für in Zukunft neu erscheinenen Spielen wird zuerst bei den Hardwareanforderungen auch immer geklotzt. Und wenn das Spiel dann im Handel ist, lässt es sich auch mit weit "schlechterer/langsamerer" Hardware vernünftig spielen.

mapel110
2005-09-07, 15:23:51
Außerdem spricht er eher von den Anforderungen, um mit Vista bestens zurecht zu kommen. "would work best"
Von Minimalanforderungen kann ich nichts entdecken. :|

GloomY
2005-09-07, 15:27:39
If you move from 32 to 64 bit, you basically need to at least double your memory. 2 gigs in 64 bit is the equivalent of a gig of RAM on a 32bit machine. That's because you're dealing with chunks that are twice the size…[...]"Es ist Blödsinn zu behaupten, dass alles doppelt so groß würde. Die Daten bleiben genau gleich groß, bloß der Code wird aufgrund der 64 Bit Präfixe etwas größer (aber nicht im Bereich von +100% sondern etwa +5 bis +10%).
"In terms of disks, you're really going to want S-ATA 2hard drives with NCQ capability because it gives the OS the ability to get on with stuff while disk tasks complete.[...]"Das geht mit jeder DMA-fähigen Festplatte. Das hat nichts mit SATA oder NCQ zu tun.

Ich würde dem hier allgemein nicht sehr viel Glauben schenken...

Shink
2005-09-07, 16:33:05
"In terms of disks, you're really going to want S-ATA 2hard drives with NCQ capability because it gives the OS the ability to get on with stuff while disk tasks complete.[...]"

Hmm.... was meinen die wohl damit? Wieviele Threads hat man denn bei Vista laufen, dass man den NCQ-Unterschied zu spüren bekommt?

Was ich auch gefunden hab:

"Native command queuing (NCQ) is standard in S-ATA 2 and that cannot be done on S-ATA 1 drives"

gOt WD RaptOr?