up¦²
2005-10-22, 12:39:31
Auf der sehr interessanten seite Virtual Terrain Project (http://www.vterrain.org/index.html) (Tipp!) habe ich einen interessante info zu Large Texture Maps gesucht http://www.vterrain.org/LOD/index.html
und gefunden:
http://www.vterrain.org/LargeTextures/
Ich wollte nämlich rauskriegen, was graka's mit 512mb für vorteile bieten :redface: .
Info zur der Unreal Engine 3:
http://www.unrealtechnology.com/html/technology/ue30.shtml
Normal Maps & Texture maps
We are authoring most character and world normal maps and texture maps at 2048x2048 resolution. We feel this is a good target for games running on mid-range PC's in the 2006 timeframe. Next-generation consoles may require reducing texture resolution by 2X, and low-end PC's up to 4X, depending on texture count and scene complexity.
Macht da nicht grundsätzlich 512mb oder besser 1024mb auf der karte sinn?
und gefunden:
http://www.vterrain.org/LargeTextures/
Ich wollte nämlich rauskriegen, was graka's mit 512mb für vorteile bieten :redface: .
Info zur der Unreal Engine 3:
http://www.unrealtechnology.com/html/technology/ue30.shtml
Normal Maps & Texture maps
We are authoring most character and world normal maps and texture maps at 2048x2048 resolution. We feel this is a good target for games running on mid-range PC's in the 2006 timeframe. Next-generation consoles may require reducing texture resolution by 2X, and low-end PC's up to 4X, depending on texture count and scene complexity.
Macht da nicht grundsätzlich 512mb oder besser 1024mb auf der karte sinn?