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Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Doom 3 Patch v1.31 & SDK Win/Mac/Linux


sarge
2007-02-03, 02:49:28
Download links:
ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/doom3/win32/DOOM3-1.3.1.exe
ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/doom3/macosx/Doom3Mac1.3.1RevA.dmg
ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/doom3/linux/doom3-linux-1.3.1.1304.x86.run
ftp://ftp.idsoftware.com/idstuff/doom3/source/ (SDKs in subdirectories)


Doom 3(TM) 1.3.1
----------------

We've posted a Doom 3 update (version 1.3.1) to ftp and torrent. You will find a detailed list of changes below.
There is nothing major in this update, but we had accumulated various fixes and improvements over recent months
and we felt it was worth putting a new release out. We've been testing the game under Vista, and we're also
bringing back cross-platform multiplayer compatibility with the Mac (the installer was contributed by Aspyr[1]).

A few notes about Vista:

We've tested Doom 3 and Quake 4 to run fine on Windows Vista, provided you have an OpenGL ICD installed
(provided by your GPU vendor). Both NVidia and AMD/ATI have released an OpenGL ICD in their latest driver line.

If no OpenGL ICD is present, the default OpenGL driver is a wrapper to D3D provided by Microsoft, which lacks the
necessary features to run id games with their full performance and graphical impact.

The install CDs (and DVDs) for Doom 3 and Quake 4 will install the game fine under Vista. The Quake 4 installer
may require you to install Flash Player first, and Vista may pop occasional warning windows but in the end
you will get a working installation.

Fixes and updates in 1.3.1:
- Tested and improved Vista compatibility
- Fix a potential crash in physics
- Fix an issue with pak downloaded being immediately appended without filesystem restart
- Fixes to DNS lookup, reduced the stalls
- Updated the code to gcc 4.0 compliance, for Mac OSX universal binaries and GNU/Linux x86 binaries
- Threading implementation for Mac and Linux is more compliant with the Win32 behaviours
- Fix Alsa sound backend (Linux)
- Fixes to tty code (Linux)

Fixes for modding/SDK:
- Fix RevBitFieldSwap issue (affected only big endian platforms)
- Fix ReadBindFromSnapshot
- Verbose overflow check in idBitMsg::WriteBits and apply related fixes
- Fix a GetFileList issue
- Expose key states and button states to the game
- Pass lastPredictFrame to the game (client prediction)
- Pass HandleMainMenuCommands to the game
- Pass the GUID to the game (in ClientConnect call)
- Allow game to override gui load menu

Goser
2007-02-05, 09:32:38
schön das sich da noch was tut.

Passenger82
2007-02-06, 09:14:39
Mit dem Patch 1.31 funktioniert keiner der Mods für 1.3 mehr ;(

Saw
2007-02-06, 18:10:46
Kann man diesen Patch auch dann installieren, wenn man "nur" Win XP drauf hat?

Super Grobi
2007-02-06, 18:14:51
Kann Doom3 nun entlich mal 16:10? Wär schön, wenn mir das einer sagen könnte, den dann würde ich glatt Doom3 nochmal installieren und spielen.

Gruss
SG

Passenger82
2007-02-06, 18:19:34
Kann man diesen Patch auch dann installieren, wenn man "nur" Win XP drauf hat?

Natürlich ;), bloß kann man dann keine mods mehr benutzen ;(

Saw
2007-02-06, 18:33:24
Natürlich ;), bloß kann man dann keine mods mehr benutzen ;(
Ach, das ist ja doof. Ich hatte mal eine Mod, wo wirklich alles auf deutsch übersetzt worden war und selbst Dialoge deutsche Untertitel hatten. Die Mod wird wohl nicht mehr funktionieren. :(

Lightning
2007-02-06, 19:07:29
Kann Doom3 nun entlich mal 16:10? Wär schön, wenn mir das einer sagen könnte, den dann würde ich glatt Doom3 nochmal installieren und spielen.

Gruss
SG

Es würde mich sehr wundern, wenn etwas hinzugekommen wäre, was nicht in den Patchnotes steht.

Die Performance unter Vista ist mit meiner Radeon X800 XT übrigens immer noch schlecht, der Schuldige wird hier aber wohl der Grafiktreiber sein. Als ich mal versuchte, AA unter OpenGL zu nutzen, ist gleich der ganze Rechner abgeschmiert.

eXistence
2007-02-06, 19:51:00
Kann Doom3 nun entlich mal 16:10? Wär schön, wenn mir das einer sagen könnte, den dann würde ich glatt Doom3 nochmal installieren und spielen.


Das kann Doom3 doch schon lange!?

r_aspectRatio=0 ist 4:3
r_aspectRatio=1 ist 16:9
r_aspectRatio=2 ist 16:10

Die entsprechenden Auflösungen kann man mit r_customHeight und r_customWidth setzen.

r_mode dazu auf -1 setzen, sonst nutzt er die Standardauflösungen

Rygel
2007-02-19, 10:51:52
[QUOTE=Super Grobi;5229791]Kann Doom3 nun entlich mal 16:10? Wär schön, wenn mir das einer sagen könnte, den dann würde ich glatt Doom3 nochmal installieren und spielen.

Oder hier
http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?t=3503