PDA

Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Quake 4 - Patch 1.4 beta


Saw
2007-02-08, 05:01:13
http://www.idsoftware.com/

Quake4 1.4 changes
==================

* Q4TV: games can be broadcasted live to clients connected as spectators. See README_Q4TV_broadcasting.txt for documentation

* the multiplayer game now resides in q4mp/. The game will automatically
reload to fs_game q4mp when starting a multiplayer server or connecting to one.

* si_fps server setting allows server administrators to customize the
game tick rate. Default is set to 60 fps, which is consistent with
previous releases. If set higher, server and clients will tick faster,
allowing for tighter input control and higher FPS.

You have to make sure however that server and clients connected to the
game have enough CPU power to keep up. We recommend leaving this to LAN
and competition games only.

* builtin HTTP server for autodownload. You have the option to serve the
files directly to the clients connecting to your server (in addition to
the seperate download server option from previous releases)
See README_builting_downloads.txt for documentation

* improved shotgun spread, more regular pattern

* railgun damage lowered to 90, start railgun ammo to 5

* update napalm weapons code, tweak damage value and range of napalm ambers
updated sounds for napalm

* added filtering by mod to the server browser

* pak names are listed in the console when missing paks are required
to connect to a server

* improve mapDef handling for addons
addons should only have a mapDef entry in addon.conf, but multiple declarations
(in def and addon declaration) are merged together

* added r_ignoreHWGamma cvar

* addition of net_clientUsercmdPacking. client->server traffic is sent
once every net_clientUsercmdPacking frames. This reduces the
client->server traffic, and increases the predict ahead slightly.
Setting is ignored for LAN games.
Pre 1.4 behaviour is net_clientUsercmdPacking 1

* improved client->server user commands traffic
better predict ahead adjustment, and slightly smaller usercommand packet size

* new ear seperation algorithm for stereo software sound, used by default in multiplayer only
see s_earSeperationAlgo, s_mp_minVolume, s_mp_maxWindow

* made value overflows in idBitMsg::WriteBits into errors
improved bandwidth usage for ammo counts, and various other bandwidth improvements

* callvote and admin menu map lists show the server's maps. clients
and admins can load server maps that are not on the client yet.

* com_allowConsole -1 disables the console completely until the game
exits (or value changed via gamecode)

* access to ingame browser from game code:
custom filters and access to serverinfo data

* fixes to dropped sounds and stuck hum sounds

* added player handicap (reduces max health, and reduces damage dealt)

* warning don't get printed to the console anymore, unless you
enable developer 1

* multiplayer uses 8-sided collision boxes by default

* simple items drawn closer to the ground

* GUIs for r_forceAmbient and g_simpleItems settings

* fix networking of bound entities

* add key and button state query API from the core for mods

* extensions to the server<->master protocol allow better
cross-platform multiplayer compatibility

* Linux: fix console key on non-US keyboard layouts

* add a game API for mods that want to implement bots

* fix performance issues when switching between windowed mode when using OpenAL

* fix local 'serverInfo' command when net_ip is used

* add a 'listMaps' command to list maps for dedicated servers

trollkopf
2007-02-08, 05:30:18
hammer patch !:eek:

Marcellus
2007-02-08, 08:21:33
brauch man den patch jetzt schon? ich meine ist ja beta. da kann man doch noch warten!?!?! oder?

Winter[Raven]
2007-02-08, 12:22:30
Ich habe mal auf www.st-gamestation.de die neuen Updates und Fixes zusammengefasst:

Patch 1.3 versüßte vielen Quakern das Spielerlebnis, jetzt gehen die Entwickler einen Schritt weiter. Das neuste Update bietet zahlreiche Verbesserungen und steht ab sofort zum Download bereit.

Aber Vorsicht bei dem Patch handelt es sich noch um eine Beta-Version.

Der neuste Patch 1.4 enthält folgende Verbesserungen:

* Erneuerte Hitboxen
* optimierter Sound
* einen aufpolierten Netcode
* bessere Waffenbalance
* eine Autodownload-Funktion
* und vieles mehr
* Spectator-Funktion Q4TV in das Spiel eingebaut

Jeder muss für sich jetzt entscheiden ob der den Betapatch installiert oder nicht... Beachten sollte man aber noch folgendes:

* MP - Spiele möglich NUR mit Leuten die ebenfalls den Patch installiert haben
* Savegames gehen nicht mehr
* Replays gehen nicht mehr

Nächstens soll dann aber die finale Version des Patchs veröffentlicht werden.

http://www.st-gamestation.de/index.php?area=1&p=news&newsid=163

Rygel
2007-02-08, 14:19:52
Das ist schon mal gut,dann warten wir lieber auf Den Final Patch :wink: .

_DrillSarge]I[
2007-02-09, 20:38:11
bäh..railgun nur noch 90 schaden. und wieder keine 'echten' bots.
dat problem mit den hitboxes ist auch nur notdürftig gefixt

Joe
2007-02-09, 22:43:27
Hört sich ja alles ganz gut an.
Aber Quake 4 leidet unter dem unlösbaren Problem das Quake 3 perfekt is und einen echten Quaker Grafik eh am Arsch vorbei geht :)

Goser
2007-02-09, 23:40:30
kann man sich drüber streiten, nur soviel ich habe q3 seit 99 gezockt bis q4 kam und seitdem isses nur noch q4 bei mir :) Das game macht mir einfach verdammt viel spass.

Tim
2007-02-13, 11:16:08
also mich haut der patch auch net um!!!

Colin MacLaren
2007-02-13, 15:52:46
Quake 4 fehlen die Bots, das zieht einfach Leute an die sich bißchen einspielen wollen, dann Gefallen am Spiel finden, es kaufen und im MP zocken.

Außerdem ist die installierte Hardwarebasis zu schwach, siehe Steam Auswertung. Die meisten können es zwar spielen, aber fürs Multiplayer reicht nen AthlonXP mit 512MB RAM und einer radeon 9600 eben nicht aus.

Saw
2007-02-13, 16:13:40
Quake 4 fehlen die Bots, das zieht einfach Leute an die sich bißchen einspielen wollen, dann Gefallen am Spiel finden, es kaufen und im MP zocken.
Häääääääääää? Wieso verstehe ich diesen Satz jetzt nicht? :|

das_Apo
2007-02-13, 18:46:24
Häääääääääää? Wieso verstehe ich diesen Satz jetzt nicht? :|

Er will sagen, daß Bots ganz gut taugen um angefixt zu werden und sich mit dem Spiel vertraut zu machen. Die Quake-Reihe ist nunmal kein Spiel, wo man als "Jungfrau" in ein Onlinespiel einsteigt und schnell erste Erfolge zu verzeichnen hat. Da gibts erstmal saftig auf die Fresse und wenn man dann keine Möglichkeit zum üben hat, dann ist die Wahrscheinlichkeit gering, daß man bei dem Spiel hängen bleibt.