bnoob
2019-05-23, 17:51:33
Binomial (vor allem bekannt durch Rich Geldreich, Ex-Valve-Entwickler) und Google haben gerade den Basis Texture Codec als Open-Source released.
Da geht es im Prinzip um effiziente und hochqualitative Texturkomprimierung.
Ich bin natürlich nicht ganz im Thema drin, aber für mich sieht das schon wie ein beeindruckender Schritt aus, gerade in Verbindung mit den Möglichkeiten durch WebGL.
Was sagt ihr dazu?
https://opensource.googleblog.com/2019/05/google-and-binomial-partner-to-open.html
The Basis Universal texture format is 6-8 times smaller than JPEG on the GPU, yet is a similar storage size as JPEG – making it a great alternative to current GPU compression methods that are inefficient and don’t operate cross platform – and provides a more performant alternative to JPEG/PNG. It creates compressed textures that work well in a variety of use cases - games, virtual & augmented reality, maps, photos, small-videos, and more!
https://github.com/BinomialLLC/basis_universal
Da geht es im Prinzip um effiziente und hochqualitative Texturkomprimierung.
Ich bin natürlich nicht ganz im Thema drin, aber für mich sieht das schon wie ein beeindruckender Schritt aus, gerade in Verbindung mit den Möglichkeiten durch WebGL.
Was sagt ihr dazu?
https://opensource.googleblog.com/2019/05/google-and-binomial-partner-to-open.html
The Basis Universal texture format is 6-8 times smaller than JPEG on the GPU, yet is a similar storage size as JPEG – making it a great alternative to current GPU compression methods that are inefficient and don’t operate cross platform – and provides a more performant alternative to JPEG/PNG. It creates compressed textures that work well in a variety of use cases - games, virtual & augmented reality, maps, photos, small-videos, and more!
https://github.com/BinomialLLC/basis_universal