Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Farthest Frontier
MiamiNice
2022-08-30, 17:16:46
https://store.steampowered.com/app/1044720/Farthest_Frontier/
Konnte keinen Thread finden bisher. Spielt es hier niemand? Ich komme kaum noch von dem Spiel weg, trifft genau meinen Geschmack. Allerdings blutet meine CPU ab ca. 600 Einwohner hart. Da fehlen Optimierungen on mass :biggrin:
Ich kann das Game absolut empfehlen. Ist ein typisches Aufbau Spiel, allerdings mit Fokus auf die Einwohner. Also ein Survival Aufbau Game.
€:
Ich werfe ein paar Impressionen aus meinen bisher besten Versuch rein.
Normale Schwierigkeit
Mittlere Karte (wegen FPS)
Idyllisches Tal (viel Ressourcen)
https://abload.de/thumb/20220830180148_1hvc9r.jpg (https://abload.de/image.php?img=20220830180148_1hvc9r.jpg) https://abload.de/thumb/20220830180225_1ioc55.jpg (https://abload.de/image.php?img=20220830180225_1ioc55.jpg) https://abload.de/thumb/20220830180233_152e8o.jpg (https://abload.de/image.php?img=20220830180233_152e8o.jpg) https://abload.de/thumb/20220830180249_1kci19.jpg (https://abload.de/image.php?img=20220830180249_1kci19.jpg) https://abload.de/thumb/20220830180301_1o1e72.jpg (https://abload.de/image.php?img=20220830180301_1o1e72.jpg) https://abload.de/thumb/20220830180323_1gaie4.jpg (https://abload.de/image.php?img=20220830180323_1gaie4.jpg) https://abload.de/thumb/20220830180335_1iwfev.jpg (https://abload.de/image.php?img=20220830180335_1iwfev.jpg) https://abload.de/thumb/20220830180340_1sxdot.jpg (https://abload.de/image.php?img=20220830180340_1sxdot.jpg) https://abload.de/thumb/20220830180343_1pufws.jpg (https://abload.de/image.php?img=20220830180343_1pufws.jpg) https://abload.de/thumb/20220830180345_1khi98.jpg (https://abload.de/image.php?img=20220830180345_1khi98.jpg)
crux2005
2022-08-30, 18:25:24
Nach Farthest Frontier suchen hätte gereicht:
https://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/showthread.php?p=13078023#post13078023
[dzp]Viper
2022-09-15, 11:08:54
Das Spiel ist wirklich super und für ein Early Access Spiel extrem poliert und umfangreich.
Bin jetzt nicht so weit im Spiel selber aber es macht wirklich viel Spass und man muss je nach Karte und Siedlungsplatz schon ziemlich nachdenken wie man was baut und wann.
Dafür, dass der Preis mit deutlich unter 30€ auch erstaunlich gering ist, gibt es auch von mir eine absolute Kaufempfehlung für Leute die Aufbauspiele mögen.
MiamiNice
2022-09-15, 14:06:37
Ja, mega genial. Wenn Du Dich im Forum anmeldest, bekommst Zugriff auf den Beta Channel. Da kannst Dir einen Steam Beta Code kopiere, der Zugang zu 0.76.P1 verschafft. Diese Version läuft deutlich besser als die 0.75f die es regulär gibt. 0.76 ist 3 Wochen Entwicklung weiter.
v0.7.6
[Art]
Fixed an issue where builders performing upkeep would not play an animation.
[Tech]
Optimized the Town Center UI windows (resources, professions, happiness) to be much more responsive.
Vsync multiplier now scales with high-refresh monitors.
Fixed an issue where villagers could end up stuck in terrain, generating so called "death cults".
Fixed an issue where wall construction could cause severe performance hitches.
Fixed an issue with foraged items spawning in water. This fix is not retroactive.
Fixed an issue where the Occlusion Highlight toggle would reset.
Fixed an issue where building and resource window positions would become offset randomly.
Fixed an issue where building windows would sometimes require tiny amounts of scroll bar to see the full contents.
Fixed an issue where certain widgets (building icons) would not appear when intended (ex. waste warning).
Fixed multiple issues where Trading Post UI could end up stuck, or display traders incorrectly, ex. after upgrading the Trading Post.
Fixed an issue where other building windows could be opened while the Trading Post window is open.
Fixed an issue where Trading Post UI would flash between different products in the same line.
Fixed an issue where spoiled items would sometimes remain as x0 piles.
Fixed an issue where villagers could end up perpetually retreating inside a residence.
Fixed an issue where building production would sometimes not resume after a building was uncondemned or a fire was put out.
Fixed an issue where production sliders at the Work Camp would reset on their own.
Fixed an issue where hunters would generate more traps than the set amount.
Fixed an issue where Hunter Lodge trap slider would reset back to max.
Fixed an issue where Barn overpopulation would trigger one cow sooner than intended.
Fixed an issue where herds could become permanently abandoned when cancelling a barn relocation task.
Fixed an issue where cows could end up stuck in limbo in the Trading Post and then deleted.
Fixed a rare on load issue related to barns.
Fixed an issue where fruit and decorative trees could be placed within crop fields.
Fixed an issue where fields could be tilled on top of each other.
Fixed an issue where field expansions could be added beyond the cap if done without closing the window.
Fixed an issue where field expansions could be added infinitely into the fog of war.
Fixed an issue where field expansions would sometimes cause a field to have more workers than the cap.
[Game]
Villagers now automatically exit the Town Center garrison before starving. Consequently, starving villagers will no longer garrison the Town Center.
Increased time for homes to become abandoned to 8 months, up from 4.
Increased starting food for Pioneer difficulty.
Expanding a field now also adjusts the overall weed level, fertility and rockiness accordingly, rather than the expanded field inheriting the values of the original field.
Added a critical indicator (!) to items that are full in building storage.
Building upkeep now accumulates seasonally rather than monthly, giving builders more time to react to upkeep tasks before additional materials are required.
Buildings with unpaid expenses are now blocked from work. A new icon has been added for buildings that are in this state.
Increased meat from boars.
[Buildings]
Increased fruit output for fruit trees at the Arborist.
Reduced population cap for tier 1 Barns to 10, down from 12, and increased the cap to 20 for tier 2 Barns, up from 16.
Tier 2 Barn now requires a tier 4 Town Center.
Cows can no longer be purchased at the Trading Post unless a Barn has been constructed.
Updated production of meat, hides and milk at Barns.
Changed milking and butchering priority for herders and prevented cows from being stuck not grazing when not in milking season.
Basket Maker no longer requires a Forager to build.
Reduced amount of tools and weapons Blacksmith Forge/Workshop will store, so they are moved to town storage more quickly.
Increased production time of cheese at Cheesemaker.
Compost Yards now automatically dispose of excess waste, allowing them to continue to collect waste even if all 3 compost storage areas are full.
Environmental Fertility modifiers for Crop Fields are now displayed when placing the field and in the Crop Field UI itself. This modifier impacts the potency of any fertility gains, ex. from Clover. This was technically snuck in v0.7.5f, but we wanted to draw attention to it as it was never called out.
Updated Fertility Impact display in Crop Selection to display effective Fertility changes, rather than a +/-5 range, before environmental fertility modifiers.
Shrunk the hit box of Small Plazas for the rare edge case where roads are overlapping them enough to be un-selectable.
Tannery no longer requires a Hunter Cabin to build.
[Resources]
Adjusted the collision bounds for the Megarock.
Fixed an issue where Furniture could decay in storage.
PS: T2 Barns haben in 0.76 einen Bug. Man kann die maximale Kapazität von 20 Vieh nicht nutzen, die Herde verliert dabei Gesundheit. Bis zum nächsten Patch sollte man die Herdengröße auf maximal 15 setzen.
Lurelein
2022-09-15, 15:38:48
Von den Grim Dawn Machern, von daher werde ich auch bald auf den Kaufbutton drücken! Der Grim Dawn EA lief auch sehr gut und freue mich die Jungs weiter zu unterstützen.
MiamiNice
2022-09-15, 15:48:30
Das spiel ist super, aktuell fehlt allerdings zumindest noch ein Feature damit man es im Endgame wirklich spielen kann.
Die Karten sind groß, teil sehr groß. Einwohner collecten benötigte Waren von dem Lager welches am nächsten gelegen ist. Das selbe gilt auch wenn etwas gestored werden soll.
Es fehlt ein Logistiksystem in Spiel mit dem man Waren von Lager A zu Lager B fahren kann. So wie in Anno die Routen.
Daraus resultiert das man keine Satellitenstädte bauen kann um weit entfernte Ressourcen abzubauen. Man kann nur den Bereich um die Stadt herum sinnvoll bewirtschaften und bebauen. Ist ein wenig Schade, gerade weil Ressourcen endlich sind, aber steht auf der Prio To Do Liste von Create.
<--- hat das vor ein paar Wochen mal angespielt, und war auch sehr angetan.
Liegt jetzt in Schublade bis Release.
Asaraki
2022-09-15, 15:57:20
Hat definitiv Potential, aber da fehlt noch einiges an Management, vor allem gut automatisierte Logistik.
Aber könnte was werden, mir fehlt zwar noch der X-Faktor, aber die Konkurrenz ist in diesem Genre ja nicht so stark ^^
MiamiNice
2022-09-15, 17:29:59
FAQ
How do I download the latest build?
In your Steam library:
Right click Farthest Frontier.
Choose “Properties”.
Select the “Betas” tab.
Enter the access code “azM57G84VWMymKty”.
Hit the “Check Code” button.
Select the playtesting branch in the dropdown box.
GLHF
Lawmachine79
2023-11-05, 15:10:38
Topspiel, hoher Suchtfaktor, hält mich von DCS ab :freak:.
MiamiNice
2023-11-06, 09:39:59
Ja, mega gut.
Wenn damit durch bist teste mal "Last Epoch".
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