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Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : News 28.05.2003: DX9-Mindestanforderung


Demirug
2003-05-28, 22:06:08
Nichts für ungut aber da das Thema DX9 Mindestanforderungen langsam schon ins reich der Mythen gehört hier die Spezifikation welche die IHVs von Microsoft erhalten haben.

[from ps_2_0 section]
---Begin Paste---
Internal Precision
- All hardware that support PS2.0 needs to set D3DPTEXTURECAPS_TEXREPEATNOTSCALEDBYSIZE.
- MaxTextureRepeat is required to be at least (-128, +128).
- Implementations vary precision automatically based on precision of inputs to a given op for optimal performance.
- For ps_2_0 compliance, the minimum level of internal precision for temporary registers (r#) is s16e7** (this was incorrectly s10e5 in spec)
- The minimum internal precision level for constants (c#) is s10e5.
- The minimum internal precision level for input texture coordinates (t#) is s16e7.
- Diffuse and specular (v#) are only required to support [0-1] range, and high-precision is not required.
---End Paste ---

Ich habe mal den wichtigsten Part fett markiert. Aufgrund dieser Sonderregelung darf nVidia bei bestimmten Operationen sogar auf Integergenauigkeit gehen ohne die Spec zu verletzen.

Leonidas
2003-05-28, 22:23:57
Original geschrieben von Demirug
Nichts für ungut aber da das Thema DX9 Mindestanforderungen langsam schon ins reich der Mythen gehört hier die Spezifikation welche die IHVs von Microsoft erhalten haben.

[from ps_2_0 section]
---Begin Paste---
Internal Precision
- All hardware that support PS2.0 needs to set D3DPTEXTURECAPS_TEXREPEATNOTSCALEDBYSIZE.
- MaxTextureRepeat is required to be at least (-128, +128).
- Implementations vary precision automatically based on precision of inputs to a given op for optimal performance.
- For ps_2_0 compliance, the minimum level of internal precision for temporary registers (r#) is s16e7** (this was incorrectly s10e5 in spec)
- The minimum internal precision level for constants (c#) is s10e5.
- The minimum internal precision level for input texture coordinates (t#) is s16e7.
- Diffuse and specular (v#) are only required to support [0-1] range, and high-precision is not required.
---End Paste ---

Ich habe mal den wichtigsten Part fett markiert. Aufgrund dieser Sonderregelung darf nVidia bei bestimmten Operationen sogar auf Integergenauigkeit gehen ohne die Spec zu verletzen.


Darum hast Du auch Deinen Titel. Ich ändere es in 3DMark03-Mindestforderung.